Uczeń potrafi:
- przedstawić cechy fizycznego, psychicznego i społecznego dojrzewania
człowieka.
1. Na poprzednich zajęciach omówiono okres życia prnatalnego.
Kolejne etapy rozwoju człowieka można podzielić na np.:
a) okres noworodkowy,
b) niemowlęctwo,
c) dzieciństwo,
d) dojrzewanie,
e) wiek młodzieńczy,
f) wiek dorosły,
g) wiek dojrzały,
h) starość.
2. Podczas kolejnych etapów życia człowieka zmieniają się zarówno cechy,
jak i potrzeby organizmu.
3. Pierwsze etapy życia człowieka charakteryzują się szybkim wzrostem
i rozwojem organizmu oraz rozwojem intelektualnym.
O latach dziecięcych przeczytasz w podręczniku na stronie 230.
4. Przemiany ciała w okresie dzieciństwa :
źródło: Puls życia kl.7 Wydawnictwo Nowa Era
5. Dojrzewanie rozpoczyna się około 9-10 roku życia u dziewcząt,
a około 11-12 roku życia u chłopców. Dojrzewanie to najtrudniejszy
i najbardziej złożony etap rozwoju, w czasie którego są kształtowane poglądy,
styl życia oraz postawa młodego człowieka.
źródło: Biologia kl.7 WSiP
6. Kiedy kończy się okres dojrzewania, człowiek wchodzi w etap dorosłości.
W wieku dorosłym człowiek osiąga dojrzałość fizyczną, psychiczna i społeczną.
7. Od początku wieku dojrzałego zaczynają się pojawiać oznaki starzenia.
Poszukaj w podręczniku na stronie 234 informacji na temat przyczyn starzenia się.
8. W celu utrwalenia informacji na temat cech fizycznego, psychicznego i społecznego
dojrzewania człowieka wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania ze strony 116
(jeśli posiadasz zeszyt ćwiczeń w domu), w zeszycie przedmiotowym
zadanie 3 str. 234 z podręcznika (jeśli zeszyt ćwiczeń pozostał w szkole).
9. Zadaniem uczniów jest zapoznanie się z tematem z podręcznika na stronach 230-234.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz