poniedziałek, 18 maja 2020

Rozwój człowieka - od narodzin do starości.

Temat: Rozwój człowieka - od narodzin do starości.
Uczeń potrafi:

- przedstawić cechy fizycznego, psychicznego i społecznego dojrzewania
człowieka.

1.  Na poprzednich zajęciach omówiono okres życia prnatalnego. 
Kolejne etapy rozwoju człowieka można podzielić na np.:
a) okres noworodkowy,

b) niemowlęctwo,
c) dzieciństwo,
d) dojrzewanie,
e) wiek młodzieńczy,
f) wiek dorosły,
g) wiek dojrzały,
h) starość.

2. Podczas kolejnych etapów życia człowieka zmieniają się zarówno cechy, 
jak i potrzeby  organizmu.

3. Pierwsze etapy życia człowieka charakteryzują się szybkim wzrostem 
i rozwojem organizmu oraz rozwojem intelektualnym. 
O latach dziecięcych przeczytasz w podręczniku na stronie 230.

4. Przemiany ciała w okresie dzieciństwa :
              
źródło: Puls życia kl.7 Wydawnictwo Nowa Era


5. Dojrzewanie rozpoczyna się około 9-10 roku życia u dziewcząt, 
a około 11-12 roku życia u chłopców. Dojrzewanie to najtrudniejszy 
i najbardziej złożony etap rozwoju, w czasie którego są kształtowane poglądy, 
styl życia oraz postawa młodego człowieka.
źródło: Biologia kl.7 WSiP


6. Kiedy kończy się okres dojrzewania, człowiek wchodzi w etap dorosłości. 
W wieku dorosłym człowiek osiąga dojrzałość fizyczną, psychiczna i społeczną.

7. Od początku wieku dojrzałego zaczynają się pojawiać oznaki starzenia.
 Poszukaj w podręczniku na stronie 234 informacji na temat przyczyn starzenia się. 

8. W celu utrwalenia informacji na temat cech fizycznego, psychicznego i społecznego
dojrzewania człowieka wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania ze strony 116 

(jeśli posiadasz zeszyt ćwiczeń w domu), w zeszycie przedmiotowym  
zadanie 3 str. 234 z podręcznika (jeśli zeszyt ćwiczeń pozostał w szkole).

9. Zadaniem uczniów jest zapoznanie się z tematem z podręcznika na stronach 230-234.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz